Delivery Box

Hur skickar jag in min Alcolmeter för service eller kontroll?

Att skicka in din alcolmeter för service och kalibrering hos Palmenco AB är enkelt och kan göras när som helst utan föranmälan. Börja med att packa ned mätaren i sin skyddsask och lägg den sedan i ett vadderat kuvert eller en låda. Välj ett fraktsätt som passar dig bäst.

Bifoga en inköpsorder eller ett dokument med leverans- och faktureringsadress, eventuell faktureringsreferens samt ditt telefonnummer och e-postadress. Om du har flera mätare kan det vara bra att notera serienumret på den mätare du skickar in.

Räkna med att vara utan mätaren i cirka en vecka, beroende på transporttid, arbetsbelastning hos Palmenco och eventuella fel på mätaren. För att ha kontroll på ditt paket rekommenderas att skicka det med spårbarhet. Palmenco kan serva och kalibrera alla Lion-modeller samt Dräger 6510 och 6810.

Årligen skickas påminnelsebrev ut när det är dags för årsservice, men du kan skicka in mätaren även utan påminnelsebrevet. Glöm då inte att bifoga dina uppgifter enligt ovan.

Vid inköp gäller 24 månaders full garanti förutsatt att du skickar in din mätare för årsservice efter 12 månader (kostnad 685:- + moms och frakt).

Detta innebär att instrumentet lagas eller byts ut utan kostnad vid normalt handhavande. För fortsatt tillförlitlighet rekommenderas att skicka in mätaren årligen för service och kalibrering. Gör du detta har du servicegaranti inklusive slitage-reservdelar i 5 år. Efter 5 år gäller årsservicegaranti på arbetet, men reservdelar faktureras. Nya reservdelar har 12 månaders garanti.

Inga reparationer utförs utan att kunden först får ett kostnadsförslag.

Skicka din mätare till följande adresser:

Rekommenderade brev, varubrev etc.:
Palmenco AB
Box 2021
131 02 NACKA

Eller:

Företagspaket, DHL, UPS, Schenker etc.:
Palmenco AB
Cylindervägen 12, 9 tr
131 52 NACKA STRAND

Har ni fler frågor, kontakta oss så hjälper vi er.

Hur skickar jag in min ProLaser eller annat instrument för service eller kontroll?

För att säkerställa fortsatt tillförlitlighet och noggrannhet i hastighetsmätningarna är det viktigt att instrumentet genomgår regelbunden kontroll och underhåll.

Vänligen skicka in ert ProLaser-instrument till oss på nedanstående adress. För bästa möjliga service, skicka gärna med instrumentet i dess väska tillsammans med eventuella batterier (batteritest ingår i servicen) och andra tillbehör. För snabbast möjliga behandling rekommenderar vi att ni skickar instrumentet med företagspaket.

Bifoga också en skriftlig beställning på arbetet alternativt skicka in en elektroniskt. Detta är viktigt för att vi ska kunna hantera er beställning effektivt. Om ni skickar in instrumentet på grund av fel eller behov av annan service utöver den årliga översynen, vänligen bifoga en felrapport. Detta underlättar vår felsökning och hjälper oss att åtgärda problemet så snabbt och effektivt som möjligt.

Beräknad tid för service, översyn och omverifiering är ca 9 arbetsdagar från det att vi mottagit ert instrument.

Skicka instrumentet till:
Palmenco AB
Verifiering/Årsöversyn
Trandaredsgatan 1B
507 62 Borås

Vi ser fram emot att få serva er ProLaser och säkerställa att den fortsatt levererar korrekta och pålitliga mätresultat.

Har ni fler frågor, kontakta oss så hjälper vi er.